A. Kitzbergi nimelise osakonna 2016. aasta kokkuvõte

Seltsi 32.  tegevusaasta oli edukas. Tegevuskavas oli töö koolilastega, kellega sirutasime liblikaid Andro Truvek'i juhendamisel. Sellest õppes osalesid Halliste Põhikooli ja Abja Gümnaasiumi õpilased ja õpetajad Abja, Halliste ja Tarvastu koolist. Koos käisime neljal korral, mille tulemusena on kollektsiooni kastides 90 liblikat.

Looduseomnibussi abiga saime uuemad loodusfotod, mida oli võimalik esitleda Abja,  Karksi, Polli, Mõisaküla ja Paistu kultuurimajades.

Märtsi kuus oli loodusõhtu ,,Mägede, liiva ja apelsinide maal Marokos'' . Meile esines paljude piltidega Katrin Pärnpuu, kes korraldas sinna jalgsimatka.

Kevadiste ettevõtmiste hulka kuulusid korrastustööd. Märtsis oli heakorrastus tööd Rootsi kalmistul Penujas. Evi Liivak organiseeris ''Teeme ära'' ürituse Abja Gümnaasiumi pargis. Seal osales üle 40 loodushoidvat inimest. Kevadisi korrastustöid korraldati Kamaral ja  Pollis Kutsiku järve ääres.

Kavas oli Ruhnu saare külastus aga kujunes nii, te meil käis seal kolm rühma kuna korraga ei õnnestunud laevapileteid saada.

Juuni lõpus oli loodusretk Indus, kus tutvusime orhideedega ja Tiiu Savi juhendamisel õppisime tundma taimi. Andrus Sarapuu tutvustas meile kohalikke allikaid.

Iga suvine üritus, Abja paisjärve ümbruse korrastus toimus ka sellel suvel.

Vabariiklikul kokkutulekul Hiiumaal osalesime bussitäie huvilistega.

Selle aasta looduse ja kultuuriretk toimus 7 päeva Karjalas. Meie reisil tutvusime Petrozavodski linnaga. Käisime Kizi saarel, Sampo mäel ja kuurordis ,,Marsialnõe vodõ'' Edasi külastasime Kivatši looduskaitseala.  Huvipakkuv oli Girvasi vulkaanikraater ja 16 sajandist pärit Kinerma küla, kus elavad karjalased. Edasi sõitsime Sortavala, käisime Valamo saarel ning külastasime Ruskala marmori karjääri.  Viiburist teel Peterburgi külastasime Levašovo kalmistut. Viimase öö olime Peterburis ja siis algas kojusõit.

Pärnu osakond kutsus meid septembris külla. Olime koos Manilaiul. Vastuvõtt oli väga  hästi korraldatud.

Osalesime väikese bussitäie rahvaga Lihulas Matsalu Loodusfilmide festivalil.

Võtsime osa looduskaitse seltsi 50 aastapäevale korraldatud juubeli konverentsist Eesti Rahva Muuseumis. Meid oli seal 36 seltsi liiget.

Detsembri algul vaatasime videod suvistest ettevõtmistest ja tegime plaane järgmiseks aastaks.

Seltsi aastalõpu kokkusaamisel Palmses oli meid seitse osalejat.

Seltsi üritustel osaleti 369 korral ja lisaks veel arvukad loodusfoto näituse külastajad.

Liikmemaksu laekus 459 €. Meie ettevõtmisi toetas Abja vald.